Wednesday, January 29, 2020

Channel Youtube Pertama



Sejak Youtube dah di ambil oleh Google, maka adsense pun mula boleh dipasang di Youtube. Maka ramai la anak-anak muda berebut-rebut buka channel Youtube sendiri. Dari blog dah jadi vlog. Ramai dah beralih dari blogspot ke Youtube. Mungkin anak-anak muda sekarang dah malas membaca blog orang di Blogspot. Mereka lebih suka menonton vlog di Youtube. Hurm..itu hanya la sekadar pendapat aku..

Oleh kerana peredaran zaman, maka aku pun nak buat channel Youtube sendiri. Sebelum ni dah ada, cuma aku selalu upload video orang dan sebab itu adsense tak boleh di pasang di channel Youtube aku kerana syarat-syarat Youtube yang semakin ketat mahukan setiap youtuber buat content dan video sendiri, maka aku pun tergerak hati ingin mencipta lagi satu channel Youtube aku sendiri berniche duit dari internet diberi nama 'Duit Dari Online'. Sempena nama laman web/blogger aku ni.

Salah satu video yang aku buat :



Jom support : Youtube Duit Dari Online