Monday, January 20, 2020

Ragam Customer

Salam semua..

Harini nak cerita sikit pasal ragam customer..jika korang peniaga online, mesti korang dah terbiasa dengan perangai customer2 korang..macam aku juga, sejak 2008 aku dah jadi peniaga online, dah macam2 perangai aku jumpa..namun, customer yang aku nak cerita harini memang lain macam sikit perangai dia..

Ok la aku start citer, dalam 3-2 hari yang lalu, aku ada terima whatsapp dari nombor yang tak di kenali, gambar profile pun tak da bertanyakan tentang modem yang aku jual di mudah..berikut merupakan perbualan aku dengan dia..



Bersungguh kata, lepas "bagi shopee link, tros tempah sekarang"..punya la aku susah payah membuat listing kat shopee, ingat dia ni legit buyer, mungkin dia takut nak beli kat mudah, kat shopee lagi selamat..aku ikutkan saja lah..

Last-last aku jugak kena kencing..mangkuk hayun punya customer..kalau tak nak beli tu takyah la beriya-iya tanya itu ini suruh orang buat begitu begini..last2 kau senyap..baik kau dok diam dari kacau mood orang nak berniaga..Seriously..yang ni la yg rare sebab suruh seller buat listing lain kat page dia nk beli..last2 dia senyap tak beli..harap tak jumpa lagi la spesies manusia seperti kau lagi..buang masa kau dan aku saja..

Geram aku..