Saturday, July 30, 2011

Order & pembayaran pertama dari fiverr.com

Salam, just nak share skit tentang fiverr.com nih, mula2 saya pun xtau pe mender ntah site fiverr.com nih, lepas tu try register dan masukkan service yang saya bwat cam supply akaun gmail dan youtube. Saya try dulu bukak 2 offer iaitu saya akan buat 30 akaun youtube/gmail dengan hanya USD5.

Xsampai seminggu saya dapat email dari fiverr.com, dia cakap camnih :



1st order daripada fiverr.com

Lepas tu saya bwat la akaun gmail yang telah dipesan tu, setelah diapprove oleh buyer, so dapat la saya USD4, USD1 telah dipotong oleh pihak fiverr.com(dorang pun nak untung)..so nak clearance USD4 tu mengambil masa yg agak lama iaitu dalam 14-16 hari. Lepas tempoh tu baru la kita leh transfer dwet kita tu dari fiverr.com ke akaun paypal.


Alhamdulillah, rezeki pertama dari fiverr.com nih, dapat la USD3.92 lepas tolak fees PayPal sebanyak USD0.08