Monday, September 17, 2018

Sabar


Sabar..

Perkataannya cukup ringkas cuma 5 patah perkataan..tapi bukan semua orang mampu bersabar.. Aku nak tekankan di sini sabar dalam berpasangan..Seriously, jika anda nak berpasangan, apa yang penting adalah sikap sabar..

Tambah jika anda lelaki dan pasangan anda tu perempuan..anda paham2 sendiri la orang perempuan ni, ada hari dia ok, ada hari time dia "lambang merah", time tu emosi dia terganggu..pasal tak teman dia makan pun boleh jadi gaduh besar..

Sebab tu dalam Islam, lelaki ada kuasa menjatuhkan talak..kalau la dapat kat tangan perempuan, rasanya 90% orang yang berkahwin akan bercerai dalam masa terdekat..tu andaian aku je la..jgn amek serious ye kaum wanita..

Kaum lelaki pun kena sentiasa bersabar dengan karenah pasangan mereka, jauhkan sikap panas baran dan buat keputusan dalam keadaan marah. Ini boleh menjejaskan perhubungan. Aku bila tengah marah, aku akan berdiam..so bila pasangan aku tahu aku diam tu, dia tau la aku tengah marah..aku amik masa sikit nak 'cool down'..begitu juga pasangan aku, time dia marah kita diam jea, biar dia lepas semua kemarahan dia..time mood dia dah ok, kita pun sembanglah balik..