Sunday, September 2, 2018

Sakit Gigi

Korang pernah sakit gigi tak? Gigi aku ni macam rutin plak lepas satu-satu dia berlubang dan sakit..buat pengetahuan korang aku dah 2 kali cabut gigi geraham sebab berlobang dan super sakit..

pernah 1 malam tu sampai tak tidur aku dibuatnya..tu la salah aku sendiri pegi usik gigi yang sakit tu..mula2 kumur air garam, x berhasil..last2 amek ragum cuba nak cabut sendiri gigi tu! Gila la..memang sakit sangat sampai aku tergamak nak cabut sendiri gigi pakai ragum..! Gigi tak tercabut, makin sakit lagi ada la..

Tak boleh tidur tu sampai pukul 5.30 pagi mak aku pun terkejut aku tak tidur lagi..pengalaman sungguh..yang terbaru ni baru semalam jadi..asalnya tengah gogok gigi..tergosok gigi yang berlobang tu(geraham kiri bawah). Dari pagi sampai ke malam sakitnya..mula2 sakit, lepas tu ada redanya..pastu sakit balik..dah la pagi tu kerja sampai pukul 2.00 ptg.

Last2 aku balik telan panadol 2 bijik pastu tampal koyok kat bawah telinga kiri..tros aku lelap dari pukul 9.30 malam sampai la besok pagi..tak tahu la bila akan berakhir seksaan ini..takkan nak cabut lagi gigi ni? lama2 takda gigi dah aku..utk makluman korang aku penah tampal gigi kat klinik swasta kena RM170. Tak sampai 4 bulan tampalan dia tu tercabut..sakitnya hati weh

Sakitnya gigi yang berlubang ni ibarat sakitnya hati bila putus cinta T.T