Wednesday, March 16, 2011

dari maxis ke p1 :)

Salam all,
utk pengetahuan semua, saya sedang ber'praktikal' selama setahun di Kuantan dan sedang menetap di Bandar Indera Mahkota 14, Kuantan, Pahang..so kat sini line maxis broadband bagi saya boleh tahan la..dapat gak HSDPA 3 line..agak laju, tapi harga nya masih agak tinggi iaitu RM138 untuk sebulan dan maksimum pertukaran data adalah 6gb..


So, semalam ada plak promo p1 Wimax kat area umah saya nih..reseller dia datang dari rumah ke rumah promo menda p1 nih, utk pengetahuan semua, saya mmg nak bertukar pembekal talian internet saya sebab bagi saya harga yg maxis tawarkan utk 6gb RM138 tinggi utk student cam saya..dulu mmg saya masih bekerja, RM138 tu agak rendah..ni dah jadi student, harga tu agak tinggi la, lagipun maxis dah tukar plan saya dari 'Unlimited' data transfer ke 6gb jea..harga plak dia tak turunkan plak..kalo dia turunkan dari RM138 ke Rm98, saya leh teruskan gak menggunakan Maxis Broadband nih..


saya dah mmg tau kat area Bandar Indera Mahkota 14 ni mmg ada coverage p1 nih, cuma saya was2 tentang kelajuan dia jea..so semalam saya try, lagipun x rugi la, kalo x puas ati dalam masa 7 hari leh pulangkan balik modem tu dan dapat balik dwet deposit kita RM100..

http://3.bp.blogspot.com/_F8ozhIgy9vw/TJRNaVmnudI/AAAAAAAAAVQ/lc355yJ__5k/s1600/IMAG0077.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_F8ozhIgy9vw/TJRPsq5uEnI/AAAAAAAAAVY/QPdvu4A4ZAo/s1600/IMAG0079.jpg
modem DX230 P1 Wimax

Alhamdulillah, dah 24 jam lebih guna p1 Wimax, tahap kelajuan internet kat sini mmg LAJUUUUUUU..sama je taraf cam maxis..dah la lagi murah dari maxis, p1 cuma RM99 sebulan dan data transfer 20 gb..modem dia leh jadi wifi adapter lak tu..so leh kongsi talian internet p1 ni ngan member2 serumah..

Test speed kat speedtest.net menunjukkan kelajuan p1 di Bandar Indera Mahkota 14, Kuantan, Pahang..bleh la tahan walaupun dapat grade "C" jea..huhu