Saturday, June 25, 2011

Kerja mudah di microWorkers

Salam all,

Arini saya nak kongsikan beberapa 'tasks' @ kerja mudah yang terdapat di microWorkers, antara sebab microWorkers 'serasi' dengan saya adalah disebabkan beberapa tasks nya tersangat mudah untuk diselesaikan dan hanya mengambil beberapa minit disamping memberikan upah yang agak 'mahal'..

1) Surf website dan tunggu beberapa minit


Di atas adalah satu task yg mudah dan menyediakan upah yg lumayan, mengikut arahan employer, anda hanya perlu ke satu laman web dan biarkan web itu terbuka untuk beberapa minit sebelum anda boleh menutupnya, dan anda tahu berapa employer membayar utk itu? USD0.30-USD0.40, nilai yang agak tinggi hanya untuk kerja surf website!


2. Facebook like



Untuk kerja pasal facebook, anda disarankan membuat satu akaun 'dummy' khas untuk kerja2 online..xmo la plak hal2 online ni menyemak di profile facebook personal anda, nnt kawan2 anda cabut lari plak..

Ok, kita lihat gambar kat atas, tasks ni sangat mudah, hanya perlu klik butang 'LIKE' sahaja dan anda akan dapat USD0.10, mudah bukan? hanya sekali klik dapat duit!


3. Rate video di Youtube


Ok, sama gak di Youtube, anda disarankan gak mempunyai 2-3 akaun dummy untuk bwat task online di microWorkers, berdasarkan kerja di atas, anda hanya perlu ke laman youtube yang ada video milik employer, dan klik 'LIKE'..itu sahaja! biasanya tasks ni bernilai USD0.10.

Lagi satu task yang biasanya membabitkan youtube adalah 'Youtube: Comment + Rate + Subscribe', iaitu kerja komen, klik 'LIKE' dan subscribe ke atas video milik employer, dan upahnya biasanya USD0.12.


4. Vote @ Undi


Ok, lagi satu task yg mudah di microWorkers adalah 'vote', biasnya employer akan suruh undi untuk video, gambar dan penyertaan dorang dalam sesuatu contest tu. So, senang jea, kita pergi website yang disuruh employer, dan klik 'VOTE'...macam task di atas ni lagi senang, surf website tu dan undian kita dah dikira.

Undi cara ni xkena byr pun, bukan cam AF tu, nak undi duit prepaid kita kena potong.... :(


5. Digg/Delicious/Yahoo Buzz


Ok, jikalau anda merupakan salah seorang pekerja di microWorkers, tapi anda xda akaun Digg/Delicious/Yahoo Buzz, anda disarankan bwat satu sebab byk job kat mW memerlukan anda ada akaun tu semua..cam task kat atas nih, anda hanya perlu log-in ke akaun Digg anda, dan digg artikel milik employer..jgn lupa sertakan bukti2 yg diperlukan employer apabila sesuatu job tu dah dibwat, biasanya task camni cepat abeh dan upah yg biasanya diberi adalah USD0.10..

Oraitt guys, itu la sahaja tips-tips pasal microWorkers yg saya nak kongsi bersama anda semua..mungkin next time saya bagi lagi..Kepada sesiapa yang tak tahu microWorkers tu apa, leh kunjungi website INI

thanx dan jumpa lagi :)