Tuesday, September 29, 2015

Hotel JV Bandar Tasek Mutiara Pulau Pinang


Salam semua,

Pada 18 September 2015 lalu berkunjung ke Pulau Pinang untuk menghadiri perkahwinan kawan isteri di Nibong Tebal. Selain itu kitaorang plan nak berlibur di Pulau Pinang di bahagian pulau. Hotel ditempah 2-3 minggu lebih awal di laman web Trivago. Ternyata tempahan awal kita boleh save bajet.

Kitaorang berdua(saya dan isteri) gerak dari Pandamaran, Klang lebih kurang pukul 1.20 petang. Nak save tol punya pasal kitaorang ikut jalan lama. Klang-Jeram-Kuala Selangor-Sungai Besar-Sabak Bernam-Teluk Intan-Ulu Dedap-Bota-Parit-Manong-Kuala Kangsar-Taiping-Parit Buntar-Nibong Tebal. Dia punya jalan, pergh..memang kureng sesuai la, berlobang sana sini. Kitaorang sampai kat bandar Tasek Mutiara dalam pukul 9 malam. Bayangkan 8 jam memandu kat jalan lama, nak save tol punya pasal..kalo ikut highway dalam 4-5 jam jea..tapi kalo jalan lama boleh save tol dalam RM50 sehala.

Dan hotel di bawah ni la tempat kami menginap selama 1 malam. Dia punya sewa semalam adalah RM54 dan ada la sen-sen. Bayar online jea..Besoknya kami dah sewa hotel lain di Georgetown.

P/S : KLIK gambar untuk besarkan


 

Dan nak bagitau, ni hotel baru, so dia punya design, perabot, tv dan segala-galanya memang baru. Orang kata tu memang berbaloi la. Bajet ciput tapi dia punya bilik dan segala kelengkapan semua puas ati la..




Yang ni hiasan sebelah receptionist. Memang sempoi bak hang..


Atas tu gitar btol tu..