Monday, August 8, 2016

Hotel Station 18, Ipoh Perak

Salam semua,

nak cerita sikit tentang saya dan isteri ke Ipoh tempohari. Sebelum pergi tu baik anda semua buat tempahan online di trivago.com, apa yang best di Trivago ni sebab kita boleh bandingkan harga yang terendah/tertinggi, nak hotel yang ada swimming pool ke, breakfast ke, senang kita dah tempah, pastu kita pakai waze je cari hotel tu.

Saya tempah hotel Station 18 di Ipoh.Tak la jauh sangat dari pusat bandar, dalam 9-10 kilometer dari pusat bandar. Kira hotel ni terletak di pinggir bandar. Lagi satu kalo kita nak cari hotel yang bagus, kita kena tengok rating yang diberi dari pengunjung terdahulu. Sebab dorang lagi makan 'garam' dari kita..Hehe

Hotel ni senang nak cari jika pakai Waze. Kalo cari manual gaya2 tanya orang tu memang makan masa la..Nasib baik ada teknologi canggih, dapat jimat masa dan tenaga. Bila dah sampai hotel nih, pe2 dulu check-in la..staff kaunter memang friendly, persekitaran pun bersih dan cantik. Kira hotel Station 18 ni macam hotel baru la. Dah la murah dalam RM55 je semalam.

Bila dah masuk bilik, tengok bilik..semua puas ati la, cuma bilik tu kecik jea..standard la kan, RM55..saya pernah dapat bilik yang lagi kecil dengan RM80 di Port Dickson. Tak usah la saya sebutkan nama hotel tu, nanti kena saman plak...hehehe

Apa yang saya nak puji tentang hotel ni, dia punya wifi. Punya la berdesup..puas hati sebab memang laju. Ni rasa macam taknak keluar bilik nih..dok godek handfon saje.