Monday, August 20, 2018

Coretan Selasa

Bila dah masuk seksyen baru sejak awal Ogos lalu, aku dah banyak masa lapang kat tempat kerja..tu kalau korang perasan aku start balik blogging bulan Ogos nih..sekarang aku kat seksyen HBA1c, urin dan Osmolality..

Buat HBA1c hari Isnin, Rabu dan Jumaat..so hari Selasa dan Khamis aku cuma run mesin urin dan osmolality je, tu pun x lama lepas buat QC yang x sampai sejam tu, pastu aku freeeee....ye haaa, tapi November aku dah masuk seksyen baru dah, mesin Centaur dan Versacell..mesin yang paling banyak buat hal kat makmal Biokimia nih..

Inilah mesin UX-2000, mesin analisis air kencing

Duk kat lab ni kena banyak rotate kerja..so akan belajar kat semua seksyen..orang kata tengah banyak masa ni kena manfaatkan sebaik mungkin..ingat 5 perkara sebelum 5 perkara, lapang sebelum sibuk :)