Monday, April 18, 2011

XP Security 2011 - MALWARE yang menyusahkan

Salam,

ngah saya sufing internet, tetiba lak antivirus saya detect ada virus/malware masuk PC saya..lepas tu tros kuar cam antivirus kata PC saya byk virus, dia kuar camnih :

Xp Security 2011 - Sejenis MALWARE yg direka semata-mata utk menipu pengguna internet dan mendapatkan duit mereka

Saya ingat dia dari Microsoft sebab lambang dia lebey kurang gitu, tapi sebenarnya tidak, kalau anda perhatikan tidak terdapat sebarang perkataan "MICROSOFT" pada awal nama software tersebut..MALWARE ini direka semata-mata untuk menipu pengguna internet supaya membeli anti-virus 'power' mereka yang sebenarnya xberguna 1 sen pun..

Pada gambar di atas, dia kata jumpa 29 'infections', sebenarnya PC kita xda sebarang infection @ virus pun, ianya sengaja dibuat utk kita menggelabah, padahal sebenarnya MALWARE ini adalah 'virus' utama..bengang gak saya sebab payah nak remove malware nih, saya pakai antivirus AVIRA, tapi lepas full scan pun, payah nak remove malware nih,,

lalu saya search google dan cari solution sebab nak surf tenet pun xleh, dia kata ada virus nak masuk ar, so mmg xleh surf tenet..selepas anda klik "Mozilla Firefox" button, dia akan kuar camnih :


Lepas tu kuar lak camnih..

Kalo tekan "Continue surfing" pon mmg xleh masuk ke website yg kita nak tu..punya la saya bengang!!!!!!

lepas tu tanda2 PC anda dah ter'lekat' ngan MALWARE yg menyusahkan hidup nih melalui tanda pada tray anda nih :

Malware nih terdapat byk nama, antaranya :

1) XP Security 2011
2) XP Home Security 2011
3) Vista Security 2011
4) Win 7 Security 2011

Ok, selepas saya 'google'kan diri utk cari slotuin utk masalah ni, saya terjumpa satu website utk remove malware ni atau masukkan activation key..nasib baik sorang mangsa yang terkena malware ni sudi berkongsi actiavation key utk removekan malware ni dari menggangu PC anda..
Hanya klik pada "Activate Now" seperti yang terdapat pada gambar di bawah :



ok, kemudian taipkan 1147-175591-6550

masukkan code tu, lepas tu kalo berjaya dia akan melalui proses "REMOVING"..bwat masa sekarang saya tak jumpa lagi cara utk buang malware ni sepenuhnya dari PC saya, sebab saya cari kat "Program Files" dan "Add/Remove programs", xda pun nama malware ni..so sapa2 ada solution sila comment yea..

thanks