Saturday, August 20, 2011

Perubahan di Microworkers


Salam, sejak dua menjak ni MicroWorkers dah buat beberapa perubahan yang tak menyenangkan dan agak menyusahkan pengguna dan employer..Antara perubahan yang saya dapat detect adalah :

1) Dah xleh withdraw pakai PayPal
Ni yang paling tensen, memandangkan saya pengguna PayPal yang agak active, so segala pengeluaran ke Maybank/Cimb melalui PalPal, lagipun cas yang dikenakan oleh PayPal amat rendah iaitu RM3 untuk sekali transaction..pihak microWorkers skarang hanya membenarkan ahli withdraw pakai Alertpay dan MoneyBookers je skarang nih..Alertpay saya x berapa bekenan sebab cas pengeluaran dia 5 kali ganda dari PayPal iaitu RM15 untuk sekali transaction..

2) Dah xda referral link
Dulu bleh gak dapat pendapatan sampingan selain daripada buat job di mW nih iaitu menaja/mencari orang untuk daftar melalui link anda, skarang pihak mW dan stopkan kemudahan tu, dulu bleh gak dapat USD1 utk setiap referral yang kita taja..

3) Job dah sikit!
Sekarang bilangan job dah sikit giler..dulu ada gak cecah ratus-ratus, skarang xsampai <20 job yang available..so, skarang pekerja dah susah skit nak earn dwet.. dulu leh gak withdraw sebulan 2 kali, ni sebulan sekali pun payah..

Adakah ini tanda mW nak bungkus?? Hope jangan la sebab mW nih ternyata jujur dan membayar setiap ahlinya sejak 2009 lagi..sayang la kalau mW nak tutup kedai :(